انتشارات کتاب آبان با سابقه‌ی طولانی و تکیه بر ارتباط نزدیک خود با هنرمندان، نویسندگان، منتقدین و مترجمان در زمینه‌ی نشر آثار تخصصی رشته‌ی هنر فعالیت دارد. کتاب آبان ناشر تخصصی آثار هنری شامل گرایش‌های موسیقی, گرافیک, نقاشی و طراحی, صنایع دستی و هنرهای تجسمی, قالی و فرش, چاپ, هنرهای مفهومی, مجسمه‌سازی , نگارگری و نقاشی ایرانی, خوشنویسی, طراحی لباس, سینما و تئاتر می‌باشد.

کتاب‌های نفیس و ارزشمند با طراحی زیبا با مضمون ادبیات و تاریخ, ایرانشناسی و فرهنگ, کتب مذهبی و ادعیه‌ی محبوب منقش به کار اساتید ماهر, غزلیات و اشعار و آثار هنری نفیس با استفاده از کاغذهای مرغوب و جلدهای زیبا و با دوام نیز از جمله دیگر فعالیت‌های کتاب آبان می‌باشد که به این مجموعه تنوعی بی‌نظیر می‌بخشد.

کتاب‌های کنکور تخصصی برای دانشجویان رشته‌ی هنر که شامل کامل‌ترین سری آموزشی موردِ‌نیاز مدرسین و محصلین این رشته که با محتوای منطبق بر دروس تهیه شده است از جمله محصولات نشر آبان می‌باشد.

کتاب‌های عمومی متنوع با موضوع‌های تاریخ, ادبیات, فلسفه و منطق, باستان‌شناسی, ایرانشناسی, اقتصاد و جامعه‌شناسی, تبلیغات و بازاریابی و … نیز در انتشارات آبان عرضه می‌شود . کارت پستال, مجلات و نشریات, کتاب‌های دیجیتال شامل نرم‌افزار و سایر اقلام فرهنگی نیز در نشر آبان موجود است.

انتشارات کتاب آبان حامی هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر, مجری برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان با هدف اعتلای سطح درک و آموزش جامعه است. حضور در نمایشگاه‌های کتاب و وقایع هنری از جمله فعالیت‌های همیشگی این مجموعه است که حضور مؤثر و فعال نشر آبان را نشان داده است.

این وب‌سایت که فروشگاه اینترنتی انتشارات کتاب آبان است با هدف دسترسی بهتر و خدمت‌رسانی بیشتر ایجاد شده است. امیدواریم که با پیشنهادهای سازنده و انتقادات به‌جای خود ما را همواره در انجام بهتر کارها یاری رسانید.